de eerste duizend - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu de eerste duizend - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu

de eerste duizend

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Johan

10 Mei 2006 | Frankrijk, Parijs

s'Morgens om acht uur in een administratiekantoor, tegenover een 'Mairie', achter een beeldscherm; het lijkt wel een gewone werkdag.
Afgelopen maandag zijn wij vertrokken uit Vezelay, afscheid genomen van de nonnen van Maison de Magdaleine, richting Nevers.
Deze dag was een 'pokke'-dag. Onderweg veel regen; toen wij rond vier uur aankwamen in Nevers, gingen wij op zoek naar Maison St. Bernadette, een heel groot gebouwen-complex voor gelovigen en pelgrimsgangers naar Santiago. Bij de receptie werd ons verteld dat er geen plaats was in de herberg.
Wij besloten 6 km verder te rijden naar een jeugdherberg, toen wij in dat plaatsje aankwamen, geen jeugdherberg te vinden. Dan maar twee kilometer verder fietsen, want daar was, volgens het boekje, ook een jeugdherberg. Overal gezocht en gevraagd, geen jeugdherberg. Gelukkig waren enkele inwoners zeer brhulpzaam, een man ging met zijn auto rond rijden voor een slaapplaats. Na een half uur (in de regen) vertelde de man dat er drie km verderop een hotel was.
Wij daarheen, om acht uur koud en verregend kwamen wij daar in het paatsje La Grenouillie aan en gelukkig konden wij een kamer huren; Na een goed diner en een warme douche knapten wij zienderogen op.
De volgende ochtend (dinsdag 9 mei) verlieten wij het hotel en gingen richting La Chatre; In het hotel ontmoeten wij ook nog drie pelgrimsgangers te voet uit Amsterdam, Elkaars ervaringen verteld en de mevrouw uit het gezelschap, Greetje van Veen, gaf ons spontaan al haar klein geld voor onze goede doelen.
De dinsdag verliep weer als vanouds, s'middags begon de zon weer te schijnen en wij schoten vlot op. Wij genoten van de natuur, uren lang op stille steile weggetjes zonder verkeer.
Na negentig kilometer ( rond half vijf)besloten wij een slaapplaats te zoeken.
Wij zagen een bordje 'Abbaye' en 'Maison de retraite'. Wij dachten ja daar moeten wij zijn. Komen wij daaraan, een mooi groot gebouw met verschillende kamers; Ik naar binnen en wat denk je, blijkt het een bejaardenhuis t zijn. Gelukkig wees een broeder ons de weg naar een speciaal hotel voor pelgrims Santiago. Dit hotel in Le Chatelet was onderdeel van 'Les Amis de Saint Jacques'. Wij werden warm onthaald, moesten op de foto voor een speciaal plakboek Pelgrims Santiago.
Onderweg hebben wij ook enkele wandelaars uit Nederland ontmoet, je merkt aan de bewegwijzering en de ontmoetingen dat wij in de richting El Camino Santigo komen.
Na tien dagen hebben wij ruim 1000 km erop zitten, dadelijk vertrekken wij richting La Chatre en dan richting La Souterraine.

groeten vanuit Frankrijk, Johan en Theo.

• 10 Mei 2006 - 08:37

Willemien:

voelden jullie jezelf daar niet Jozef en Maria:geen plaats in de herberg.
    heel vervelend, vooral met regen, maar als het hierbij blijft vallen de event. tegenslagen wel mee denken wij zo hier.
    1/3 part erop zitten in 10 dagen, niet slecht !!!!
    Ga zo door en geniet!

• 10 Mei 2006 - 09:05

Marcel En Brigitte:

Theo en Johan,

Van harte gefeliciteerd met jullie eerste 1000km.
    Wij wensen jullie veel plezier en succes met de rest van de kilometers

• 10 Mei 2006 - 10:55

Fam Vd Ven:

hallo theo en johan
    wat knap dat jullie al zo ver zijn hopelijk gaat de verdere tocht ook zo goed nog veel succes en geniet ervan
    groetjes de vennekes

• 10 Mei 2006 - 14:06

Wim En Franka:

Dat is balen, als er geen plaats is om te slapen. Je denkt te kunnen douchen en eten en dan moet je toch weer op je fiets naar het volgende adres. Jullie moeten maar denken:
    "Soms zit het mee, soms zit het tegen" !!
    De kilometers die jullie afgelegd hebben vallen weer mee moet je maar denken.
    Op naar de volgende 1000
    Groetjes maar weer en "fiets ze"

• 10 Mei 2006 - 14:37

Jacques:

Theo en Johan,
    Ik weet dat ik beloofd had bij het vertrek te zijn maar Bachus strooide roet in het eten.
    Jullie schieten al goed op. Ik word al moe als ik naar de verslagen kijk en ben blij dat ik niet mee hoef te fietsen. Nou het beste en ik laat nog wel eens wat van mij horen.
    Jacques

• 10 Mei 2006 - 14:47

Joyce:

gaaf joh, die foto's en de verslagen, ondertussen gaat het gewone leven hier door maar als je de verslagen leest en de foto;s ziet is het net of we toch een beetje daar zijn, leuk om op afstand mee te kunnen genieten.
    nou ik zou zeggen, fietsse mannen, hihi.
    gr uit schaijk

• 10 Mei 2006 - 15:15

Collega's Ingenieursbureau Oss:

Hallo Theo (en Johan),
    Fantastisch om te lezen over jullie reis, zeker als je de achtergrond hiervan kent. Veel van ons lezen met enige regelmaat de verslagen. Het lijkt ons ook een geweldige ervaring om zo'n fietstocht te maken. Vanmorgen hebben wij in de rondvraag van ons afdelingsoverleg besloten om jou, Theo, te sponsoren met € 50. We zullen het aan de penningmeester Ad overhandigen. Succes met de volgende 1000 km; daarna is het nog maar een eitje. Namens collega's GIB, Leo de Hoogt.

• 10 Mei 2006 - 15:25

Willebrord Van De Wiel:

Proficiat met de eerste duizend. Leuk trouwens datje de reis zo prettig leesbaar beschrijft. Erg fijn om jullie zo te kunnen volgen. Veel succes verder.

• 10 Mei 2006 - 20:00

Pieter:

pap en johan knap van jullie op so ver te fietsen, mar kom mar weer gouw terug want ut is wel erg veel werk hier thuis
    veel fiets plezier nog en zet er maar veel fotos op da ik van de opgeving waar je sit meej kan genieten

groeten pieter

• 10 Mei 2006 - 20:57

Ans En Frans Van Alebeek:

Geweldig, al jullie ontmoetingen met medepelgrims.Proficiat met de eerste 1000 km. Dat is een hele mijlpaal. Jullie schieten goed op. Naar gelang de reis vordert wordt het alleen nog maar mooier en interresanter. Bon Camino

• 11 Mei 2006 - 20:59

Jeroen&Mirelle Bryan-Menno-Mart:

1000 km !!!!! Kei schon ga zo door ...wij houden jullie in de gaten groetjes van ons.

• 12 Mei 2006 - 06:06

Wim Hebers:

Theo en Johan, voor mij nog een nachtje thuis slapen en dan gaan wij zaterdag 13 mei beginnen aan de tocht. Ik heb met belangstelling jullie verslagen gelezen.
    Veel succes verder en hopenlijk goed weer.

• 12 Mei 2006 - 08:17

Hans:

Dag Theo en Johan,

Proficiat met de eerste duizend ! Nu zijn jullie wel warm gedraaid. Vergeet niet op tijd te "tanken". Een ( 1 ) glaasje op z'n tijd kan geen kwaad.

Op het werk is alles kits.
    Jacques houdt jouw bureau schoon !

Trap er nog er maar duizend bij !

Tot ziens,

Ook de groeten van Annemarie, Hain en Myrna.

• 12 Mei 2006 - 12:30

Casper:

ik hoop dat jullie lekker fietsen geniet van het lekkere weer,of regent het nog? en Johan misschien is je biertap wel klaar als je terug komt,we doen ons best groeten casper & rien & diny & dorien