Het regent zonnestralen. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu Het regent zonnestralen. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu

Het regent zonnestralen.

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Johan

28 Mei 2006 | Spanje, Madrid

Vandaag en nog wel op zondag, hebben wij de route gereden tussen Astorga en Villafranca del Bierzo.
Een plek op deze route die wij tegenkwamen, lag mij zeer aan het hart: Cruz de Ferro.

Na een behoorlijke klim doemde aan de horizon een simpel ijzeren kruis op boven een boomstam. Dit punt was het hoogste punt van de weg (1500 meter) en werd gemarkeerd door een grote hoop stenen. Bij dit eeuwenoude monument leggen of werpen pelgrims al eeuwenlang een steen neer. Symbolisch leggen zij een deel van hun last af om zo een stap in een nieuwe fase van hun levensweg te zetten.
Voor mij gold Cruz de Ferro al een hele lange tijd als een bestemming op mijn pelgrimstocht.
Ik ben heel blij dat ik doel bereikt hebt en dan met name het symbolisch afsluiten van een vervelende periode. Jannie had voor mij een zwarte steen uitgezocht en meegegeven. Ik heb de steen aan de rand van het kruis gelegd en ik besef hiermee dat ik hiermee een periode kan en wil afsluiten.
Als je in zo'n omgeving en op deze manier iets kunt afsluiten, dan kun je daarvoor alleen heel dankbaar zijn.
De zwarte periode is verdwenen, overal langs de route ontmoet je de mooiste kleuren. Het lijkt of het regent als altijd, maar hier op deze pelgrimstocht regent het zonnestralen, die de donkerste momenten omzetten in de mooiste kleuren.

Morgen vertrekken wij richting Santiago, nog 200 km hebben wij af te leggen.
Wij hopen dinsdagavond daar aan te komen.
Nog twee dagen en dan dansen wij op het plein van de kathedraal van Santiago de Compostela.

groeten Theo.

• 28 Mei 2006 - 17:52

Willemien:

theo, proficiat!!!
    Hou die zonnestralen voor eeuwig vast. Die zwarte steen is nu van je afgevallen - ga nu alleen nog maar voor de lichtpunten!!
    Succes op de laatste 200 km.
    Heel veel liefs van ons allemaal.

• 28 Mei 2006 - 17:54

Yvonne En Hein:

Hey sportieve ooms!

Wat ontzettend knap zeg, haast niet voor te stellen dat jullie al bijna op de eindbestemming zijn. Al helpen de verslagen en de foto's wel om een beeld te vormen. We lezen steeds de berichten om bij te blijven hoe ver jullie gevorderd zijn. Onze complimenten trouwens voor de verslagen, mooi geschreven en boeiend om te lezen. Wellicht zoeken ze nog ergens een verslaggever of columnist!?! Wie weet! We wensen jullie nog veel succes met de laatste kilometers en geniet bij aankomst van jullie geweldige prestatie!

Veel groeten Hein en Yvonne
    Beneden-Leeuwen

• 28 Mei 2006 - 18:11

Wim En Franka:

Theo, wij vinden het geweldig fijn voor je dat de last nu van je afgevallen is, en wensen je, samen met Jannie en de kids, voor nu en in de toekomst heel veel zonnestralen toe.

• 28 Mei 2006 - 18:53

Annie En Toon Van Nuland:

Johan en Theo proficiat met het behalen van de nu bijna eindbestemming de site was erg leuk,we hebben jullie dagelijks gevolgd.De laatste loodjes wegens het zwaarst,maar dat lukt ook jullie nog wel na zoveel kilometers,wij wensen jullie nog veel reis plezier en nog veel succes groeten van uit Bergharen

• 28 Mei 2006 - 19:09

Lilian En Henk:

Wat een mooie verhalen en een leuke belevenissen en ervaringen. De nozem en de non echt geweldig, en perfect op schema. Het zal toch wel niet altijd even gemakkelijk geweest zijn maar jullie zijn er gewoon bijna. We hebben bewondering en respect voor jullie prestatie. Groeten uit Schinveld

• 28 Mei 2006 - 20:18

Huub En Rian:

Proficiat Johan en Theo met deze tot nog nu super knappe prestatie.Doel 1 van jullie pelgrimstocht is volbracht. Zoals wij hebben gelezen in je reisverslagen hebben jullie veel liefde ontvangen van mede- pelgrimsgenoten en van mensen die jullie onderdak gaven. Theo, we hopen dat je veel kleuren ontmoet (af en toe een donkere wolk is niet verkeerd) op je verdere levensweg. Vanaf nu op naar doel 2,nl. Santiago de Compostela en kijk terug op de afgelopen jaren als een zwarte periode met een gekleurd randje

• 29 Mei 2006 - 09:40

Johan Dollevoet:

Hallo theo en johan,

Het blijft indrukwekkend om jullie te volgen op deze tocht. Nog 2 dagen en dan is de finish bereikt en de start van hopelijk een gezonde en gelukkige toekomst.

Succes met de laatste kilometers

• 29 Mei 2006 - 10:56

Willy En Joyce:

hai hai

heerlijk zeg, dat je nu dit kunt afsluiten met een steen, heel mooi symbool.
    Ehm, en merk je het ook in je rugzak hihi?

en nog maar 200km te gaan, klinkt mij heel erg veel, maar als je ziet wat jullie al in de benen hebben, pff, nog ff de laatste loodjes.
    geniet van al het moois dat jullie zien en tegenkomen.
    leuk om de foto;s te zien.
    groeten uit schaijk waar nu sinds gisteren ook eindelijk weer de zon schijnt.

willy en joyce

• 29 Mei 2006 - 18:57

Jeanine:

Wow te gek heren! Nog 200km te gaan, dit is fantastisch!Jullie hebben iets gedaan wat zeker niet iedereen kan zeggen dat hij in zijn leven gedaan heeft! Ik verheug me al op de live verhalen en vele foto's natuurlijk! Als ik die foto's zie dan begint mijn reizigersgeest wel weer te kriebelen! Heel veel succes nog en tot heel snel,
    groetjes uit Limburg

• 29 Mei 2006 - 18:59

Theo Els Merel Koen:

Wij willen julie de laatste kilometers nog veel succes wensen, we hebben jullie site iedere dag even bekeken en vinden, vonden, het leuk om met jullie mee te reizen op deze manier.
    Succes nog,
    groeten Theo, Els, Merel, Koen

• 29 Mei 2006 - 20:20

John Henriette:

proficiat mannen
    geniet er maar lekker van, jullie hebben het verdiend. probeer die zonnestraaltjes vast te houden en breng iets hiervan mee terug.

• 29 Mei 2006 - 20:32

Hans:

Dag Kanjers,

Alvast gefeliciteerd. Ik wens jullie beiden een kleurvolle toekomst. Geniet van deze laatste kilometers!

Nog even Theo en dan mag je weer naar de baas trappen !

Houdoe

• 29 Mei 2006 - 21:16

Geert En Maria:

Hallo Theo en Johan,

Proficiat, geweldig dat jullie zover zijn nu op deze speciale plek, waar jij Theo zo naar uitgekeken hebt en waar je nu de steen neer gelegd hebt die jou verlichting brengt, en hopelijk voor de toekomst veel licht en zonnestralen zal brengen voor jou en je familie.
    Succes en geniet van de laaste paar dagen.
    Heel veel groeten vanuit "de kolluk"

GEERT EN MARIA.

• 29 Mei 2006 - 21:30

Frans En Ans:

We volgen jullie reis van A tot Z. Onze herinneringen van de twee tochten naar Santiago die wij mochten fietsen in 2000 en 2005, komen steeds boven. Voor ons waren er ook een paar heilige plekken waaronder het crux de ferro. Het afgelopen jaar was het kruis behangen met ontiegelijk veel prularia, wat een afbreuk deed aan de sereniteit. Nu zie ik op jullie fot weer het kruis zoals het moet zijn. Stijlvol, en een plek waar inderdaad veel leed wordt neergelegd. De laatste loodjes voor jullie. Geniet ervan. Bon Camino.

• 30 Mei 2006 - 08:08

Martin IJsseldijk:

Hallo Theo,

Ik feliciteer je met het lossen van je last. Een prachtig symbolisch gebaar Ik wens je toe dat je nog veel lichtvoetig zal dansen na deze prestatie,

groeten uit Apeldoorn,

Martin Ijsseldijk

• 30 Mei 2006 - 09:39

Jacques:

Theo en Johan,
    gefeliciteerd met jullie tocht. Het is een hele prestatie.
    Theo, als je terugkomt ben ik met vakantie. Dan kun je weer rustig inwerken en heb je geen last van mij.
    Tot 19 juni.
    Groeten,
    Jacques

• 30 Mei 2006 - 19:02

Michel En Angela Van Schaijk:

Hallo Theo en Johan,

GROTE klasse heren,
    Ik hoop dat jullie op dit moment aan het dansen zijn,het is nu dinsdagavond 20.55 uur.
    Misschien dat we het morgenvroeg op de site kunnen lezen.
    Theo en Johan geniet van het moment, het is een schitterende prestatie.

Groeten
    Michel,Angela en de kids

• 31 Mei 2006 - 10:05

Lilian En Henk:

We gaan er van uit dat jullie na het afleggen van de last, weer aan het dansen zijn maar nu op het plein voor de prachtige kathedraal in Santiago de Compostella. En dat jullie geen tijd meer hebben voor te internetten. Proficiat ! alvast met jullie geweldige prestatie wensen wij jullie vanuit Schinveld

• 31 Mei 2006 - 22:22

Jeroen&Mirelle &kids:

Als het goed is zijn jullie dinsdag aangekomen..een betere dag kon je niet uit kiezen..wij willen jullie bij deze alvast feliciteren met het behaalde succes echt kei knap.. en als jullie weer thuis komen dan zullen Mia en Jannie de spiertjes wel weer soepel masseren ,das tegen kramp..Johan Theo geniet ervan en toi toi toi met de terug reis..Tot gauw groetjes van ons allen