nous sommes arrivés à Vezelay, - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu nous sommes arrivés à Vezelay, - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu

nous sommes arrivés à Vezelay,

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Johan

07 Mei 2006 | Frankrijk, Vézelay

Een week na ons vertrek vanuit Ravenstein, zijn wij vandaag (7 mei)aangekomen in Vezelay.
Vrijdag 5 mei zijn wij met mooi weer door heuvelachtig terrein richting Troyes gefietst. In een plaatstje net na Troyes, in Rosieres, hebben weer in een jeugdherberg geslapen. Een schitterend gebouw, wat vroeger dienst heeft gedaan als abdij. Onderweg heel veel koolzaadakkers gezien. Het dagprogramma is nagenoeg elke dag het zelfde, s'morgens om half zeven op, wassen, tassen inruimen, goed ontbijten, de billen goed insmeren en dan rond acht uur vertrekken. Ook zaterdagmorgen het zelfde ritueel, wij zijn die dag met behoorlijk wat bewolking gefietst naar Auxerre; Daar aangekomen; op camping geen caravan te huur, doorverwezen naar een Maison de randoneurs, midden in de stad. Dit huis voor fietsers was helaas vol, de mevrouw van deze maison was heel gedienstig en belde naar een camping in Vincelles, een plaatsje 20 km verderop. Daar was gelukkig een home-car te huur. Wij waren nog maar net binnen of het begon te regenen. Het voordeel van zo'n stacaravan is dat je mooi de was kunt doen en zelf eten klaar maken.
Vandaag is het ook voor ons zondag, dus rustdag; wij zijn wat later opgestaan en hebben maar 40 km afgelegd naar Vezelay. Een schitterend stadje met heel veel monumentale gebouwen (en diverse jeu de bouillebanen).
Hier zijn wij terecht gekomen bij het Centrum van de Heilige Madeleine, speciaal ingericht voor pelgrims naar Santiago. Nonnen op leeftijd zorgen voor de dagelijkse gang van zaken.
Het is de bedoeling dat wij morgen naar Nevers fietsen, het eerste reisboekje (van de drie) is dan afgewerkt.

Een speciaal berichtje voor Harm: Tot nu toe hebben wij rond de achthonderd km gefietst. Gemiddeld proberen wij 100 km per dag te fietsen.
Janneke, de uitleg was prima, ik moet er even tijd voor nemen, niet alle internetcafe's zijn hiervoor geschikt.Ik plaats binnenkort foto's.

Iedereen de beste groeten van Johan en mij.

  • 07 Mei 2006 - 17:31

    Henk, Elly, Marc En Melina:

    Hallo Theo en Johan,

    Jullie zijn al een heel eind opgeschoten.
    Het plaatste Nevers is een plaatsje waar ik in denk een 20 jaar geleden (1986) ben geweest. Na een bezoek aan Lourdes was dit een must. Hier ligt de Heilige Bernadette begraven. In een klooster, een sfeer van stilte en eerbied tref je daar aan. Het tegenovergestelde van Lourdes met al haar drukte en toerisme.
    Ik wens jullie veel succes toe de komende tijd.
    groetjes,
    Elly

  • 07 Mei 2006 - 18:28

    Ted Van Den Berg:

    Hallo Theo en Johan

    Nou jullie eerste week zit erop, fijn te lezen op de site dat het jullie goed gaat. en na een lekkere rust-dag wens ik jullie alle goeds voor de volgende week. Veel succes voor de komende tijd.

    groetjes Ted

  • 07 Mei 2006 - 18:48

    Lilian En Henk:

    nou dat gaat mooi volgens plan ± 100km per dag dat gaat goed vooruit. Echt mooie plaatsen zien jullie op deze manier, eerg leuke verslagen Theo het is heel leuk te volgen. Na Nevers het Loire-dal heel erg mooi,wij wensen jullie heel veel succes !!!! vanuit schinveld ( Sjilvend)

  • 07 Mei 2006 - 19:14

    Theo Els Merel Koen,:

    Hallo Johan en Theo,
    Het kaarsje op de kapelberg is aan gestoken.
    We hebben net even op de kaart gekeken waar jullie nu ergens waren.Van Mia hoor ik net dat jullie ook in Lourdes komen, zelf ga ik aanstaande donderdag 11 mei daarheen, maar ik begrijp dat jullie wat later daar zijn. Succes de komende dagen.
    Groeten Theo, Els, Merel, Koen.


  • 07 Mei 2006 - 22:00

    Elly Megens:

    Hallo Theo en Johan
    Ik vindt het knap wat jullie presteren ik weet dat het een hele onderneming is want mijn broer Huub heeft vorig jaar dezelfde tocht gefietst.
    Ik hoop dat jullie de eindstreep zult berijken, en wens jullie veel succes toe.
    Groetjes Elly en Jo megens
    Koolwijk

  • 08 Mei 2006 - 09:06

    Henk En Wilma:

    Hoi theo en Johan.
    Elke dag kijk ik nieuwsgierig op deze site en lees ik jullie verslag met veel plezier. Wat maak je zo veel mee en krijg je veel te zien, soms ook afzien denk ik. Veel succes verder en geniet ervan.

  • 08 Mei 2006 - 14:58

    Tonny:

    Theo en Johan,
    hoi, uit je berichten blijkt dat alles voorspoedig verloopt, laten we hopen dat dit zo blijft doorgaan, leuk om jullie trip op deze manier te volgen.
    Veel plezier en succes,
    groet,
    Tonny

  • 08 Mei 2006 - 17:48

    Johan Dollevoet:

    Hallo Theo en Johan,

    Met veel genoegen lees ik jullie avonturen op de fiets. Gelukkig gaat alles voorspoedig. Ik hoop dat jullie weer uitgerust zijn en er weer volop tegen aan kunnen.
    Veel succes en geniet van de reis.
    Groeten,
    Johan

  • 08 Mei 2006 - 19:04

    Stephan Van Wagenberg:

    Hallo, Theo en Johan goed om te lezen dat jullie zo goed opschieten. Ik lees elke dag even het nieuws op de site. Ik hoop natuurlijk dat jullie geen materiaalpech krijgen, ik heb in ieder geval mijn uiterste best gedaan om dit te voorkomen. Voor mij duurt het nog even maar als de tijd er is ga ik ook een dergelijke tocht maken.Groeten en heel veel succes. stephan van Wagenberg.

  • 09 Mei 2006 - 07:05

    Willemien:

    hardtikke leuk om zo alles te volgen. iedere dag even uitkijken of er weer een berichtje is. snap wel dat dit niet iedere dag kan maar de nieuwsgierigheid is gewekt. veel succes verder en de groetjes!

  • 09 Mei 2006 - 08:30

    Gerda En Piet.:

    hallo Theo en Johan.
    Leuk om jullie verslag over de reis te lezen
    Veel fietsplezier.Wij blijven jullie volgen.
    Gerda.

  • 09 Mei 2006 - 11:36

    Damiaan En Anja:

    hoi Theo,
    wat een goed initiatief, zo'n avontuurlijke pelgrimstocht! en wat zijn jullie al ver! we zijn benieuwd naar de foto's. nog heel veel succes en plezier, groetjes Damiaan en Anja.

  • 09 Mei 2006 - 13:33

    Wim En Franka:

    SUPER leuk om jullie fietstocht zo te kunnen volgen. De atlas ligt op tafel en met de routeplanner op internet volgen we jullie nauwkeurig.
    Hou de billen goed in het vet en vergeet vooral niet te genieten onderweg.
    Groeten en zet ´m op !!!

  • 09 Mei 2006 - 16:52

    Jan ,Sjan En Tante Dora:

    Hallo Theo en Johan.
    Leuk om jullie te volgen zoals we zien verloopt de reis goed .wij hopen dan ook dat de rest van de reis ook zo verloopt en veel mooi weer geeft dan komt het vast wel goed!! succes toegewenst en de groeten uit Maasbommel.

  • 10 Mei 2006 - 06:32

    Joyce:

    wow, jullie hebben inmiddels al behoorlijk wat kilometers in de benen.
    toppie.
    op de manege is alles oke, de paarden en hun baasjes genieten van he t mooie weer.
    nog ff en dan zijn jullie alweer op de helft.

    groeten willy en joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo en Johan

Wij gaan met de fiets een reis maken naar Santiago De Compostella in Spanje. Deze tocht is voor ons geen prestatietocht, maar wij maken er een echte pelgrimstocht van. Een tocht om te beleven, mensen te ontmoeten en cultuur historische steden te bezoeken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 167424

Voorgaande reizen:

30 April 2006 - 05 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: