alles op z'n frans - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu alles op z'n frans - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu

alles op z'n frans

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Johan

04 Mei 2006 | Frankrijk, Parijs

We zitten nu al twee dagen in Frankrijk. Alles is hier echt op z'n frans, het weer is prachtig, de mensen hebben overal tijd voor. Het vorige bericht kwam uit Bastenaken. Gistermorgen zijn wij rond half negen vanuit het hotelletje waar wij verbleven vertrokken naar Mountmedy in Frankrijk. Het weer was, zoals ik al zei voortreffelijk. De hele dag hebben wij nog in de hoge Ardennen gefietst, en dat houd in: de nodige klimmen. In de namiddag hebben wij nog de Abdij van Orval bezocht.
Rond vijf uur kwamen wij aan in de oude vesting Mountmedy. Ook daar een klein hotelletje gevonden en omdat wij pelgrims waren deed hij 10 euro van de prijs af:Daarvan hebben wij onmiddelijk enkele flesjes Abdij-bier van Orval gekocht. Heerlijk na zo'n lange tocht.
Vanmorgen zijn wij rond 8 uur vertrokken. In stralend weer, stralende natuur, door akkerland, bossen, koolzaadvelden en kleine dorpjes was het heel goed toeven.
Ook moeten wij op verschillende plaatsen tampons halen (dat is een stempel voor in je kaart).
Vandaag waren wij in een heel klein dorpje, wij zagen daar bij de kerk een boer die het gras aan het maaien was, wij stoppen en vragen om een tampon. Bleek die meneer de Maire (burgemeester) te zijn. Heel vriendelijk en belangstellend hij naar het
gemeentehuis om een tampon te halen.
Rond zes uur kwamen wij toch enigszins moe aan in Chalons en Champagne, wij zitten in een echte jeugdherberg en daar voelden wij ons onmiddelijk thuis.
Morgen gaan wij richtingTroyes. Hoe dat verloopt horen jullie in een later bericht.

P.s. leuk al die reacties, hier doen wij het voor. groeten van Johan en Theo.

• 04 Mei 2006 - 20:32

Hans:

Hoi Theo,
    Lees net je bericht. Ik was benieuwd waar je nu was. Het gaat lekker zo te lezen. Fiets ze ! Houdoe.

• 04 Mei 2006 - 21:06

Willie Van Doornik:

Hallo Johan en Theo,
    Alweer effe in Franrijk lees ik. Welke catogerieen van bergen hebben jullie nu gehad. En hebben jullie een fototoestel bij je voor de broodnodige foto's ook via deze site? Verder blijven wij ook trainen, want het kan niet zo zijn als Johan (en Theo) terug is hij ons het snot voor de ogen fietst. (-: Veel succes verder en we blijven lezen hoor!!!

• 04 Mei 2006 - 21:22

Huub, Rian En De Kids:

Hartstikke fijn dat het jullie zo goed voor de wind gaat. Niet te snel fietsen, anders maak je de dertig dagen niet vol. We zagen op de kaart dat jullie al ter hoogte van Parijs zijn. Dit is bijna niet voor te stellen.
    (Wij gaan over en twee maanden wel met de auto richting Parijs)
    Toi,Toi, Toi.

• 05 Mei 2006 - 05:55

John En Ilse:

hallo
    Jullie zijn gestart aan de tour de france!!
    succes en geniet vooral!
    groetjes john en ilse

• 05 Mei 2006 - 06:16

Bart En Hanny:

hoi Johan en Theo leuk om jullie fietsverslagen zo te lezen en we volgen jullie op de kaart maar om om een beter indruk te krijgen van de afstand wil Harm graag de km stand weten als je deze hebt.
    Mannen verder een voorspoedige reis en geniet ervan
    Succes

• 06 Mei 2006 - 13:01

Janneke:

Hoi pap en ome Johan,
    Hoe is het nu, een week na de start? Zo te lezen hebben jullie flink doorgefietst. Al veel mooie foto's gemaakt? Die mis ik nog wel op de site. Steeds zo'n leuke stukjes, maar geen foto's erbij... Voldeed de uitleg toch niet helemaal?
    Dit is wel goed voor jullie frans, kleine dorpjes en veel vriendelijke mensen om mee te praten.
    Veel succes en plezier in week twee alweer!
    liefs,

• 06 Mei 2006 - 16:26

Willemien:

fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat.
    Wij zijn blij voor jullie dat het daar ook mooi weer is, hier nl. ook! (eindelijk)
    Hou vol en de groeten van de hele familie

• 07 Mei 2006 - 08:50

Geert En Maria:

Hallo Theo en Johan,

Hoe is het daar?
    Volgens jullie berichten verloopt de pelgrimstocht goed, hoe kan het ook anders met zulke gemotiveerde, sportieve fietsers.
    Hier vanuit het "zonnige kolluk" wensen wij jullie veel fietsplezier, succes en hou je taai!!!!!
    Wij volgen jullie verhaal op de site, kei- leuk!!!

Geert en Maria.

• 07 Mei 2006 - 08:54

Lia En Rien:

Knappe prestatie Theo en Johan.Maar Theo vergeet je niet te oefenen voor het Jeu de boules toornooi!!!In Frankrijk kun je dat overal.

• 08 Mei 2006 - 12:58

Wim En Franka:

Hallo Theo en Johan,

Het is heel leuk om jullie op deze manier te volgen, de atlas ligt op tafel om te kijken waar jullie zijn. We volgen ook de weerberichten en begrijpen dat het bij jullie niet zo warm is als hier. Maar misschien is dat juist wel fijner weer om te fietsen.
    Met hoge temperaturen is het voor jullie dubbel afzien, of is afzien voor jullie sportievelingen niet aan de orde? Het ga jullie goed en vergeet vooral niet te genieten van al het moois wat je onderweg tegenkomt.