dag van de arbeid - Reisverslag uit Bastenaken, België van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu dag van de arbeid - Reisverslag uit Bastenaken, België van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu

dag van de arbeid

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Johan

02 Mei 2006 | België, Bastenaken

Ik zit nu in een Internet-cafe in Bastenaken (Bastogne). Ik heb natuurlijk snel even gekeken naar de reacties op het vorige bericht. Hieruit blijkt de warme belangstelling bij onze pelgrimstocht, ook hoorde ik van Jannie dat vele ook emotioneel waren bij ons vertrek. Wij hebben dat niet goed in de gaten gehad met al die drukte.
Het is natuurlijk hartstikke tof dat iedereen zo meeleeft en en af en toe eens reageert.
Op 1 mei -dag van de arbeid- zijn wij na een voorteffelijk verblijf bij Henk en Lilian vertrokken naar Maastricht, waar de pelgrimstocht "langs Oude Wegen" volgens de boeken vertrekt.
Zoals Jeanine al gereageerd heeft zijn wij even bij haar op bezoek geweest voor echt vers fruit. Hierna zijn wij richting Ardennen gereden.
Op deze dag van de arbeid dacht ik aan mijn collega,s, die geen vrij hadden op deze dag, zoals wel haast iedereen in België.
Voor mij een maand lang geen DAP-MARAP-POP-RGB-LAC-TOR-HOR-BBC-enz.enz., nee voor mij alleen arbeid op de fiets. Maar collega,s , ik leef met jullie mee, zoals jullie in de voorbije periode met mij hebben meegeleefd. En ook afgelopen zondag waren weer een aantal collega,s bij het vertrek. Voor mij zijn jullie echt afdeling CO (collegiale ondersteuning).
Voor ons zijn de laatste twee dagen in de hoog-Ardennen een test geweest of wij die bergen wel aankunnen. Ik kan zeggen wij hebben er een goed gevoel van over gehouden; met name vandaag was het best zwaar, de ene beklimming na de andere.
Nu zitten wij in een hoteltje in Bastenaken en dat bevalt ons goed.
De omgeving hier is mooi, de natuur in de Ardennen is vooral in dit jaargetij groen, grillig en rustig. Gisteren hebben wij overnacht in een stacaravan op een camping in Polleur. Lekker makkelijk, je eigen baas, de was doen, boodschappen doen, eten koken, afwassen, opruimen; Mia en Jannie, over een maand zijn wij voor dat werk helemaal klaar.
Wat het weer betreft, maandag hebben wij enkele uren in de regen gefietst, vandaag was het prima, in de namiddag hebben wij zelfs in blote benen en armen gefietst.
Het is de bedoeling dat wij morgen de franse grens bereiken, hoe dat afloopt lees je in een volgend bericht.
Nou iedereen de hartelijke groeten van Johan en mij.

  • 02 Mei 2006 - 19:33

    Monique Stevens:

    He Johannes, veel succes met deze mooie uitdaging!! Luik- Bastenaken - Luik zal er wel niet vankomen, al maak je die extra kms met gemak. Geniet ervan! Groeten Monique

  • 02 Mei 2006 - 19:36

    Mari:

    Hoy Theo & Johan
    wij hadden nog aan jullie gedacht toen het gister zo slecht weer was met die regen gelukkig word het weer nu wat beter en wij lezen alle dagen even het stukje veel succes met de toch
    groetjes Mari
    en moeder

  • 02 Mei 2006 - 19:53

    Coen&Elma:

    hoi johan.we wensen jou en je broer heel veel succes met deze reis.
    zet m op.
    groetjes Coen en Elma

  • 03 Mei 2006 - 07:02

    Hans:

    Dag Theo,
    Fijn om te horen dat alles goed gaat. Gelukkig wordt het weer beter. Hier op het werk gaat het z'n gangetje. Ben maar blij dat je er een maandje tussenuit kunt. 1 mei was voor ons weer een dag van ( overbodige) lastige vragen van de accountant. Je moet er wel rekening mee houden dat we wat bewaren voor jou. ( ik hoop dat je straks over jouw bureau kunt kijken !)
    Ik wens je nog een fijne reis en doe de groeten aan Johan.

  • 03 Mei 2006 - 07:13

    Han En Marijke:

    Leuk om te lezen dat jullie al zo'n geweldige start hebben gemaakt.Wij lezen met smaak alle berichten en blijven jullie natuurlijk volgen. Fijne tocht met mooi weer toegewenst groetjes han en marijke van den Berg

  • 03 Mei 2006 - 08:55

    Harm Schoten:

    Gisteren hebben we elkaar kort ontmoet in Bastogne, nu zit ik weer op kantoor en ben nogal jaloers op jullie. Maar ik weet uit ervaring dat jullie nog een zware, maar prachtige reis voor de boeg hebben! Geniet ervan, en is het Orval-bier lekker? Groeten, Harm

  • 03 Mei 2006 - 09:55

    Lilian En Henk:

    Dit is top ook al een internet-cafe in Bastenaken. Jullie hebben Jeanine echt verrast in A.H. Maastricht, ik moest zo lachen toen ze het vertelde prachtig ! Het huishouden gaat geen probleem meer worden begrijp ik.Dames dit is een vooruitgang. Nou de zon gaat schijnen, dus nu fietsen en genieten maar.
    Veel succes en Good Luck vanuit Schinveld

  • 03 Mei 2006 - 17:35

    Willemien En De Rest:

    fijn om te horen dat het nog steeds goed gaat. en dat enkel buitje.... jullie zijn toch goed ingezegend door pastoor Driever, dus jullie moeten ertegen kunnen!!
    En voor jannie en mia is het fijn om te horen dat ze straks de was niet meer hoeven te doen en niet meer hoeven te koken. Levert het hun ook nog wat op!!!
    groetjes.

  • 03 Mei 2006 - 17:37

    Annie/donnie:

    het was inderdaad emotioneel om jullie te zien vertrekken.leuk om jullie zo te volgen.theo steek je ergens onderweg in een kerk een kaarsje aan voor frans v.M.! op hij is nl opgenomen in het ziekenhuis.en heeft het (vind ik) erg nodig.
    is bastogne trouwens leuk geweest?wij gaan er op vakantie dit jaar.nou zet hem op.en geniet van de omgevingen. groetjes van ons

  • 03 Mei 2006 - 19:58

    Willem En Debbie:

    hallo stoere binken,
    jullie hebben een mooi verhaal geschreven om jullie te kunnen volgen.
    nog heel veel fietsplezier en breng ons gauw weer op de hoogte van jullie spannende avonturen groetjes
    willem en debbie

    viva la france

  • 03 Mei 2006 - 20:03

    Wim Van Loon:

    Theo en Johan,

    Ik lees voor het eerst jullie web-site. Het ziet er tof uit. Nogmaals petje af voor jullie (toekomstige) prestatie. Jongens zet hem op!
    Jullie hebben mooi weer, maar wij ook. Het was maar liefst 25 graden. Op jouw geliefde afdeling is temperatuur zelfs hoger; ik schat zelfs 30 graden (ivm werkdruk Voorjaarsnota, weer een spoedklus). Maar afijn wij gaan wel door en ik reken erop dat jullie hetzelfde doen!

    Veel wielersucces,

    Wim, Rianne, Niels en Silke van Loon

  • 03 Mei 2006 - 20:49

    Lida En Rene:

    Hoi Theo en Johan.
    Leuk om jullie eerste belevenissen te lezen en fijn dat de eerste etappe goed verlopen is. We zullen jullie blijven volgen. Heel veel succes en doe je voorzichtig. Heel veel groetjes van Rene en Lida

  • 04 Mei 2006 - 08:47

    Jack En Ingeborg Post:

    Hoi Theo en Johan

    Ik volg jullie tocht met veel plezier! Wat een prestatie die jullie neerzetten en wat een avontuur, ik duim voor jullie met het weer en geniet maar volop van de reis..
    Veel groetjes, Jack en Ingeborg Post

  • 04 Mei 2006 - 16:58

    Oma Van Der Doelen:

    Hoi Theo
    hoe is het? Hier is het goed, nog een fijne reis.

  • 04 Mei 2006 - 17:36

    Sandra Van Bergen:

    Hoi Theo,
    Annie heeft me op de hoogte gebracht van jullie onderneming, maar in de gemeente Grave waar ik sinds kort (en nu al met veel pleizer)werk hang je ook op het prikbord!
    Ook namens Marc wens ik jou en je broer veel succes en plezier. Ik ga jullie zeker volgen!

    Groetjes uit Wijchen van Sandra.

  • 04 Mei 2006 - 19:31

    Jeroen&Mirelle&kids:

    Hee Ome Theo&tante Johannie ......nee,wij stonden niet onder de verkeerde brug...wij waren gewoon thuis maar wij willen jullie heel veel succes wensen met jullie tocht...de vaseline toch niet vergeten he..dat zou zonde zijn,zo te lezen gaat het jullie goed af en wij vinden het ook helemaal geweldig om jullie te volgen..Trouwens ook petje af voor Jannie&Mia ...maar dames af en toe ook genieten dat ze er even niet zijn(momentje voor jezelf ik kan het weten) nee zonder gekheid wij vinden het KEI TOF!!! Vele groeten van ons enne hou jullie taai he!!doeii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo en Johan

Wij gaan met de fiets een reis maken naar Santiago De Compostella in Spanje. Deze tocht is voor ons geen prestatietocht, maar wij maken er een echte pelgrimstocht van. Een tocht om te beleven, mensen te ontmoeten en cultuur historische steden te bezoeken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 167424

Voorgaande reizen:

30 April 2006 - 05 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: