kleurrijk begin - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu kleurrijk begin - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu

kleurrijk begin

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Johan

30 April 2006 | Nederland, Amsterdam

Onze pelgrimstocht is nu werkelijk begonnen.
Op allerlei gebied een kleurrijk gebeuren.
Kleurrijk de manier waarop wij gisteren onthaald zijn in Wamel bij de kinderboerderij, al die kinderen met die vlaggetjes en oranje ballonnen. Jammer dat de regen een spelbreker was tijdens de optocht.
Kleurrijk was de H.Mis gisteravond in de St. Anna Kapel te Koolwijk, waar pastoor Driever drie pelgrims en de fiets zegende. Wim Hebers (die over 14 dagen met de fiets naar Santiago vertrekt), Johan en ik kregen van pastoor Driever de volle laag.
Kleurrijk was de warme enthousiaste belangstelling bij ons vertrek om 10.00 uur vanochtend. Neefjes en nichtjes met vlaggetjes, familie, vrienden, collega's waren in volle getale gekomen om afscheid(tijdelijk) van ons te nemen. De fietsclubs uit Bergharen en Herpen in hun kleurrijke tenue's fietsen de eerste kilometers met ons mee.
Kleurrijk is de ontmoeting met twee mensen in een restaurant, waar wij een kop koffie dronken.
Kleurrijk als je Johan hoort zingen in de regen.
Kleurrijk was het onthaal bij de familie Koetje in Schinveld. Het aan ons voorgeschotelde diner smaakte meer dan voortreffelijk.
Terugkijkend is de start veel meer dan verwacht, een echt kleurrijk begin.

De eerste etappe is vlekkeloos verlopen, af en toe een buitje, maar over het geheel hebben wij rustig kunnen wennen aan de uitdaging die wij zijn aangegaan.
Morgen vertrekken wij naar Maastricht, waar de pelgrimstocht op papier gaat beginnen. Wij proberen morgen via Luik richting Ardennen te fietsen, dan zal blijken of wij met onze zware bepakking in de bergen vooruit kunnen komen.

Nog even een berichtje over de sponsoring: zaterdagavond gaf pastoor Driever mij voor Visio een envelop van de Zusters van onze Lieve Vrouw uit Herpen. Toen ik thuis de envelop open maakte viel ik bijna van mijn stoel, maar liefst € 195,00 hadden die vijf zusters bij elkaar gelegd voor de tandem. Een ontzettend mooi kleurrijk gebaar.

• 30 April 2006 - 20:43

Willie Van Doornik:

Hallo Johan en Theo,
    Mooi dat de start goed is geweest. Het was leuk om jullie vanmorgen zo te zien vetrekken, ik vind het knap. Kei veul suc6 verder. Ik zal het regelmatig volgen via deze site!
    Groet Willie

• 30 April 2006 - 21:52

Henk, Elly, Marc En Melina:

Jammer dat er vanmorgen een aantal mensen jullie veel succes wilden wensen onder de brug van Ravenstein (aan de Maas). Blijkt dan achteraf de verkeerde brug te zijn.

• 30 April 2006 - 22:28

Lilian En Henk:

Nou wij kunnen jullie vertellen het zijn dankbare en graag geziene gasten vanavond ! Na een flinke plensbui kwamen ze aan in Schinveld. En de maaltijd ging erin als koek, dat is een fijn gevoel voor de kok. Verder was het een gezellige avond en stellen we graag ons huisje open voor zo'n gasten ! Wij wensen hun dan ook voor de rest van de fietstrip heel veel succes vanuit Schinveld.

• 01 Mei 2006 - 06:56

Hans:

Ik stond jammergenoeg ook onder de verkeerde brug... Dan maar op deze manier, EEN FANTASTISCHE REIS TOEGEWENST!!!!

• 01 Mei 2006 - 07:57

Jannie:

Wat een fijn gevoel was het dat er zoveel mensen gekomen waren om nog even een handje te schudden. Het voelt goed dat er zoveel mensen meeleven.

• 01 Mei 2006 - 11:02

Nienke En Fleur:

helaas ook wij stonden verkeerd echt balen alsnog veel succes en plezier

• 01 Mei 2006 - 11:06

Arnold Cornelissen:

Beste Theo en Johan,
    Ik kwam pas laat achter jullie initiatief. Ik vind dit bijzonder goed bij jou passen Theo. Als wielerfanaat en oud-collega zal ik er voor zorgen dat in de gemeente Grave de nodig publiciteit aan jullie reis wordt besteed. Heel veel succes namens ook de jou nog bekende oud-collega's.

• 01 Mei 2006 - 14:05

Franka:

Wat jammer dat er mensen onder de verkeerde brug hebben gestaan, niet alleen voor henzelf maar zeker ook voor Theo en Johan.
    Waarom niet even gebeld?
    Dan hadden ze beslist even op jullie gewacht.

• 01 Mei 2006 - 15:52

Willemien:

kleurrijk was voor jullie gelukkig het begin. Voor mijzelf was jullie start heel emotioneel. Jullie met z'n beiden op pas, 2600 km. fietstocht voor de boeg, jannie en mia alleen thuis met de kinderen. het schiet allemaal door je hoofd. en dat mag ook, dat hoort bij TIJDELIJK afscheid nemen. Desalniettemin, het is jullis van harte gegund en vooral het plezier en de uitdaging die jullie hiervan hebben is jullie van harte gegund, door allemaal.
    Theo en Johan, toi,toi,toi!!!!!

• 01 Mei 2006 - 18:20

Piet En Gerry Schreven:

1 mei 2006

Hallo sportieve fietsers
    Johan en Theo,

Als oud Santiago gangers wensen wij jullie heel veel fietsplezier, bij deze toch.
    Wij volgen jullie met veel plezier en belangstelling.
    Als goed getrainde mannen moeten jullie dit kunnen.
    We hopen dat jullie goed weer hebben. Deze prestatie is voor je hele verdere leven van belang.
    Alvast een tip van ons, bij de grens Belgie en Frankrijk even rust nemen bij het klooster van Orval.
    Zeker de moeite waard.

Heel groeten van Piet en Gerry Schreven uit Winssen.

• 01 Mei 2006 - 19:52

Jeanine:

Hallo!
    Inmiddels zullen jullie wel bij onze zuider buren aangekomen zijn...Jullie hebben me vanmorgen echt verrast in de Albert Heijn in Maastricht, helemaal te gek, ik was sprakeloos en dat komt niet vaak voor haha! Nogmaals heel erg veel succes en zoals afgesproken zal ik jullie via deze site goed in de gaten houden!
    Heel veel succes,
    vanuit Limburg!

• 02 Mei 2006 - 06:38

John En Ilse:

Hallo fietsers,
    Zo te lezen ziet de stemming er al in. Mooi!
    We hopen dat het weer bij jullie beter was dan bij ons. Nogmaals heel veel succes en houdt ons op de hoogte. groetjes john en ilse

• 02 Mei 2006 - 07:33

Wim /lilian /schinveld:

beste theo en johan Zoals af gesproken onze ontmoeting in schinveld smorgens om7.30 hier zit toch een man die graag mee was gegaan.maar wenst jullie van af hier heel veel sterkte in de komende weken ik blijf jullie volgen wim.

• 02 Mei 2006 - 11:39

Toon Van Nuland:

Johan en Theo wij wensen jullie heel veel fiets plezier succes maar dat zal jullie wel lukken we volgen jullie via deze site dagelijks groetjes vanuit Bergharen fam.v.Nuland

• 02 Mei 2006 - 12:51

Will De Hoog:

Indrukwekkend verhaal Theo. Ben onder de indruk van je poging om samen met je broer voor een goed doel zover te fietsen. Ik hoop dat deze tocht,in alle opzichten, voor jou (jullie )brengt wat je ervan verwacht, hoopt en graag zou willen.Ik zal je reis via internet proberen te volgen. Succes man!!
    Hartelijke groeten Will