twee voor twaalf - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu twee voor twaalf - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu

twee voor twaalf

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Johan

26 April 2006 | Nederland, Amsterdam

De voorbereidingen voor de tocht zijn in volle gang. Enkele zijn afgerond, conditioneel zijn wij klaar gestoomd middels o.a. spinninglessen bij Sportstudio Do-it en trainingsritten door de omgeving. De fietsen zijn na het zware weekend België door de fietsenmakers weer in top-vorm gebracht. Henk Kuijpers uit Herpen heeft allerlei reserve-spullen voor de fiets bij elkaar gezocht en gesponsord.
Antoon Fleuren uit Bergharen heeft prachtige sets fietskleding incl. helm, sokken, handschoenen geschonken. Johan en ik zijn daar hartstikke blij mee en natuurlijk dankbaar.
Verder moeten nog wat spullen aangeschaft worden. Ook wanneer je de tocht als pelgrims wilt beleven hoort daar natuurlijk de zegening van de fiets en de bestuurders bij.
Zaterdagavond om kwart voor zes zal pastoor Driever tijdens de reguliere Mis in de prachtige St.Anna-Kapel in Koolwijk, de fiets en onze reis zegenen. Wie daar bij wil zijn is natuurlijk hartelijk welkom.

Twee voor twaalf.

Nog twee "rust"dagen te gaan en dan gaat het echte werk beginnen.
Zaterdag worden wij vanaf half tien officieel uitgewuifd bij het dagcentrum in de Lakenstraat te Wamel.
Wij worden door het Oranjecomité via de oranje-optocht opgehaald en daarna toegesproken door de burgemeester en de voorzitter van de kinderboerderij Wamel.
Na het toewensen van een goede reis, het loslaten van ballonnen kunnen wij met een goed gevoel vertrekken.

Eigenlijk begint onze pelgrimstocht zondag 30 april. 's-Morgens om 10 uur willen wij vertrekken op de plaats waar Brabant en Gelderland samenkomen. Onder de brug in Ravenstein verwachten wij best wel de nodige familieleden, vrienden, kennissen, sportvrienden, die van ons afscheid willen nemen en ons zullen uitzwaaien.
De fietsclub van Johan hebben al gezegd dat zij ons een paar kilometer uit de wind fietsen.
Wij willen die zondag naar Schinveld (125 km) fietsen, waar Lilian (schoonmoeder van Bob) ons zal trakteren op een heerlijke maaltijd.
Hoe die maatijd zal bevallen laat ik jullie weten in een volgend berichtje.

Nog een heerlijk moment: net voordat ik dit schreef kreeg ik een telefoontje van Han vd Berg uit Bergharen, of hij iets af kon geven. Even later kwamen Han en Marijke naar ons met een bijzonder kado. Voor Johan en mij hadden zij een medaillon gekocht met de passende tekst:
Kom goed thuis.

Theo

• 27 April 2006 - 05:49

Frans Dielissen:

Beste Theo,
    Ik heb begrepen dat de verkering tussen onze kinderen voorbij is.
    Dat wil niet zeggen dat ik jou en je fietsmaat geen goede reis kan wensen. Ik zal tevens een bijdrage storten voor visio. Behouden vaart en succes voor jou en je maat.

MVGroeten

Frans Dielissen

• 27 April 2006 - 15:38

Jan En Annie Te Morsche:

wij wensen jullie 'n goede reis en behouden thuiskomst
    en wij zullen jullie verslag met belangstelling volgen .

• 27 April 2006 - 16:08

Ria Smits:

Beste Theo en Johan
    Ik wil jullie beide een hele goede reis wensen, ook wil ik jullie goede doelen steunen. Ik heb besloten om een maand lang mijn fooiepot beschikbaar te stellen en zal het daarna overmaken op beide goede doelen.
    En ik blijf jullie natuurlijk volgen. Heel veel sucses.
    Groetjes Ria Fred en joost

• 27 April 2006 - 16:47

Karen Dielissen:

Theo en Johan een hele goede en fijne fietstocht toegewenst!

Groetjes Karen

• 27 April 2006 - 19:34

Toon En Wil:

Johan en Theo Wij wensen jullie heel veel succes met de pelgrimstocht we komen jullie uitzwaaien .
    Wij hopen ook op goede thuiskomst en wij volgen jullie

heel veel succes
    Toon en Wil maasbommel

• 28 April 2006 - 11:53

Elke Eijnthoven:

Hoi Theo (en Johan),

Heel veel succes met de uitdaging die jullie te wachten staat! Mooi Theo, de teksten op deze site...
    groetjes Elke

• 28 April 2006 - 12:37

Huub En Rian:

Wij wensen voor jullie: weinig tegenwind
    veel gastvrijheid
    goede wijn
    veel gespreksstof
    heel veel zonneschijn
    goed trappende benen
    maar vooral een goede thuiskomst

• 28 April 2006 - 15:09

Fam V. Rhenen:

heel veel succes en plezier tijdens jullie tocht. we gaan jullie zeker volgen

• 28 April 2006 - 16:51

Theo Els Merel Koen:

Hallo Johan en Theo,
    Theo, je kent ons niet, maar via Johan zijn we aan deze site gekomen en we zullen regelmatig bekijken hoe het met jullie gaat.
    Wij willen jullie een goede reis toewensen en Johan als wij een dezer dagen naar de berg lopen, dan gaan we even richting Kapelberg om voor jullie een kaarsje aan te steken voor een goede thuiskomst.
    Succes!!!

Groeten Theo, Els Merel Koen.

• 28 April 2006 - 20:32

Peter, Carlotte, Laurie En Jorg Van Venrooij:

Theo en Johan.

Vanuit berghem wensen wij jullie het allerbeste op jullie pelgrimstocht, een behouden tocht en kom goed weer thuis.

• 29 April 2006 - 08:54

Willemien, Antoon En Kids:

pluk de dag!
    geniet het heden blij en opgewekt,
    en tob niet over wat de toekomst brengen kan,
    neem ook de bittere kelk glimlachend aan,
    want op deze aarde is geen geluk volmaakt (Horatius)
    Theo en Johan, GENIET!!!!
    onderweg zullen jullie van alles mee maken, leuke en minder leuke dingen. blijf het allemaal positief zien, zoals je steeds gedaan hebt en onthoudt dit gedicht, vooral de eerste regel.
    Heel veel succes gewenst en heel veel liefs van ons.

• 29 April 2006 - 10:58

Wim En Jantje Hebers:

Theo en Johan veel fietsplezier, goed weer en alles wat wenselijk is om de tocht tot een goed einde te brengen.
    Theo zoals je weet vertrekken wij met 5 personen op zaterdag 13
    mei a.s. We zullen je wel niet meer inhalen maar dat is ook niet belangrijk.
    Het doel, daar te komen, is belangrijk.

• 29 April 2006 - 11:59

Strijdlust Herpen:

Theo en Johan wij wensen jullie heel veel succes en veel plezier tijdens deze pelgrimstocht.

• 29 April 2006 - 12:31

Kees En Miny:

johan en theo,wij wensen jullie veel succes en hopelijk hebben de WEERGODEN goede zin.Kom heel thuis.en voor de achterblijvers veel sterkte.

• 29 April 2006 - 13:00

Jan En Francine Eijnthoven:

Hoi Theo en Johan,
    Wij kunnen jullie helaas niet uitzwaaien. Wij wensen jullie een hele goede reis en weinig lekke banden. Het is een hele uitdaging en een mooi initiatief. Wij zullen jullie zeker volgen op de site.
    Groeten,
    Jan en Francine

• 29 April 2006 - 14:18

Barry, Wim En Franka:

Zondag 30 april onder de brug van Ravenstein,
    zal het begin van jullie pelgrimstocht zijn.
    Maar eerst vanavond nog in Koolwijk Gods zegen,
    samen begaan jullie internationale wegen.
    Het einddoel is in Zuid Europa, in Spanje, gelegen.
    Jullie hebben je voorbereid, zeer terdege.
    Santiago de Compostella, het einde van de tocht,
    dat is hetgeen waar je 3 jaar lang voor vocht.
    De kleuren van je hart zijn een belangrijk gegeven,
    niet zwart of wit, een hart geeft kleur aan een leven.
    Wij wensen jullie een goede reis en een behouden terugkeer
    en zetten morgen voor jullie in de St. Jan in Den Bosch een kaarsje neer.

• 29 April 2006 - 16:05

Piet En Nolly Van Abeelen:

Beste Theo en Johan,

Wij waren vanmorgen getuige bij het onthaal op de kinderboerderij in Wamel. Het doel waarvoor Johan zoveel mogelijk spronsors probeert te werven voor de bouw van een hooiberg. Een prachtig initiatief waar veel kinderen plezier aan beleven. Theo, vanmorgen heb ik je als oud collega na ruim 20 jaar weer onmoet. Voor mij ben je geen streep veranderd, nogsteeds zeer vastberaden en enthousiast. Ook jou doel nl. Visio Het Loo Erf heeft een diepere achtergrond waaruit jou vastberadenheid duidelijk herkenbaar is.
    Wij wensen jullie beide een gezegende pelgrimstocht naar Santiago de Compostala.

Met vriendelijk groet

Piet en Nolly van Abeelen.

• 29 April 2006 - 18:45

Geert En Maria:

Beste Theo en Johan, wij wensen jullie een reis die vele mooie momenten zal brengen zoals, de vele gesprekken als broers onder elkaar, de natuur, de vriendschap en spontaniteit van de mensen onderweg, de mooie gebouwen, de lekke band zal er ook wel komen, misschien een gebroken ketting, als het hier dan maar bij blijft.
    Wij wensen jullie een fijne tocht en goede thuiskomst.
    Wij zullen jullie verhalen zeker volgen!!!
    Jannie, voor jou sterkte tijdens de pelgrimstocht van Theo.

• 30 April 2006 - 10:55

Fietsclub De Herberg:

Ja hoor, het was zover, vanochtend hebben we Johan en Theo op weg geholpen. Met 20 man hebben we de eerste kilometers afgelegd richting Spanje. We wensen Johan en Theo alle goeds en een prachtige fietstocht toe. Wij waren naar ruim 70 km alweer terug. Jullie moeten er nog veel meer :-) SUCCES van ons allemaal. Fietsclub de HERBERG