Wij zijn er klaar voor - Reisverslag uit Velden, Nederland van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu Wij zijn er klaar voor - Reisverslag uit Velden, Nederland van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu

Wij zijn er klaar voor

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Johan

23 April 2006 | Nederland, Velden

Nog een week te gaan en het is zover, de fietstocht naar Santiago kan beginnen.
Het vorige weekeinde hebben wij een behoorlijke fietstocht gemaakt. Vrijdag 14 april vertrokken wij 's-morgens om 09.00 uur naar Wuustwezel in België. Onze trouwste supporter Maria was bij dit vertrek aanwezig(zie foto -hier geeft zij de laatste aanwijzingen). Het weer zat gelukkig mee, via Heeswijk, Haaren en de mooie Drunense duinen kwamen wij omstreeks twaalf uur aan bij Tante Wies en Ome Nico in Waalwijk. De koffie stond al klaar en wij hebben daar gezellig ons lunchpakket op kunnen eten.
Na afscheid te hebben genomen zijn wij richting Rijen, Chaam gereden. Een eindje verderop zijn wij de grens over gestoken naar België. Het stuk dat wij toen nog moesten afleggen naar Wuustwezel was best pittig. Het liep al tegen zes uur en wij begonnen honger te krijgen.In het plaatsje net voor Wuustwezel hebben wij Robert gebeld of hij ons op kon komen pikken. Robert en Lutgard waar wij zouden overnachten wonen namelijk midden in de bossen. Met ons landkaartje hadden wij hun nooit gevonden. Na een heerlijke douche, een stevige Belgische maaltijd en enkele flessen rode wijn, zochten wij tegen middernacht ons bed op. 's-Morgens om zeven uur werden wij gewekt door een hoop vogelgekwetter.
Na een goed ontbijt, werd ons het nodige fruit en broodjes door Lutgard en Robert toegestopt. Om half negen namen wij afscheid en vertrokken wij richting Turnhout. Via Bergeijk, Valkenswaard, Leende, Venlo, kwamen wij na een tocht van 160 km om half zeven aan in Velden. Wij waren toe aan een rustplaats. Gelukkig waren Annie en Jan op de hoogte van onze komst. Lekker douchen, een heerlijke maaltijd en een goed bed doen wonderen.
De volgende ochtend vroeg uit de veren voor het laatste traject. Hartelijk werden wij uitgezwaaid door Annie en Jan en om negen uur vertrokken wij vanuit Velden in de miezerregen naar broer Piet in Maashees. Gerda had de koffie bruin en omdat het Pasen was kregen wij er zelfs appeltaart met slagroom bij.
Toen wij bij Piet en Gerda vertrokken was de regen verdwenen. Rond twee uur kwamen wij aan in Ravenstein, hier scheidden onze wegen. Op de plek waar wij volgende week daadwerkelijk vertrekken namen wij, na ruim 375 km samen gefietst te hebben, met een goed gevoel afscheid van elkaar.
Wij zeiden tegen elkaar:
wij zijn er klaar voor.

Vwb de sponsoring Visio een leuk berichtje:
de afdeling waar ik werk hadden van het college van benw een etentje aangeboden gekregen. In het werkoverleg merkte collega Wim op: kunnen wij niet wat soberder gaan eten (frietjes)en het bedrag dat wij uitsparen, storten voor die tandem. Dit idee werd toegejuicht en een flink bedrag werd zodoende bijgeschreven.
Toen ik zondagmorgen bij Thekes in Herpen afscheid nam van de leden van fietsclub Coppi, waar ik al jaren lid van ben, werd spontaan een flink bedrag gelapt. Ik ben er van overtuigd dat die tandem er komt.

Nog een week rustig aan, alles controleren en ons opladen voor de grote tocht.
Nadere berichten over het vertrek laten wij jullie deze week nog weten.

groeten Theo

• 24 April 2006 - 16:55

Henk En Elly Van Rossum:

Hallo Theo en Johan,
    Helaas kunnen we er niet bij zijn om jullie uit te zwaaien. Zaterdag a.s. moet Melina dansen voor de EK in Bree in België. Vanaf deze plek wensen we jullie vast heel veel succes toe en we zullen jullie vorderingen via de website volgen.
    Henk, Elly, Marc en Melina

• 24 April 2006 - 19:02

Willemien:

leuk te lezen dat de eerste tocht goed geslaagd is. Ik wens jullie toe dat dezelfde hartelijkheid die jullie nu toebedeeld is geweest, dat jullie die onderweg naar Santiago ook zullen krijgen. We leven met jullie mee, en met de achterblijvers natuurlijk (die moeten alles nu zelf een maand lang regelen) en we komen jullie natuurlijk uitzwaaien!
    de allerhartelijkste groeten van ons allemaal.

• 25 April 2006 - 07:19

John Henriette:

nu de voorbereidingen goed verlopen zijn,hopen wij dat het verder ook zo zal gaan. wij wensen jullie heel veel succes en gaan ervooor hè

• 25 April 2006 - 21:50

Annie H.:

het komt inderdaad wel heel dicht bij.maar ik weet zeker dat het jullie gaat lukken.by the way weten jullie hoe laat het "startsein" zal klinken???
    vanuit de burchtstraat toi toi.

• 26 April 2006 - 13:25

Ted Van Den Berg:

Hallo Theo en Jan
    Heel veel succes met jullie geweldige onderneming voor zo'n geweldig doel. In gedachten zal ik jullie steunen, en via jullie website blijf ik graag op de hoogte.
    hartelijke groetjes Ted van den Berg