Waar moet ik heen ? - Reisverslag uit Brussel, België van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu Waar moet ik heen ? - Reisverslag uit Brussel, België van Theo en Johan Dijk - WaarBenJij.nu

Waar moet ik heen ?

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Johan

12 April 2006 | België, Brussel

Jaren geleden twijfelde "Het Goede Doel" waar zij heen moesten gaan.
Johan en ik hebben geen twijfels: Wij gaan dit weekeinde naar België.
Aanstaande vrijdagmorgen vertrekken wij voor een driedaagse trainingsrit,om 09.00 uur (met volle bepakking) naar Wüstwezel, een plaatsje vlakbij Antwerpen. Na een tocht van 125 km hopen wij rond 17.00 uur bij Lutgard en Robert aan te komen, waar wij die nacht kunnen logeren. Onze quarter-vrienden waren direct enthousiast toen wij vroegen of wij bij hen konden overnachten. De volgende morgen vetrekken wij om 09.00 uur via Turnhout, Valkenswaart, Meijel naar Velden in Limburg. Na ongeveer 135 km hopen wij rond 17.00 uur aan te komen bij Jan en Annie oud-dorpsgenoten en vrienden van Johan.
Eerste paasdag vertrekken wij richting huiswaarts, een trip van ongeveer 80 km.
In deze trainingsrit willen wij bekijken hoe het staat met onze conditie en of wij alle bagage bij hebben.Een generale repetitie.

Straks noemde ik de naam "Het Goede Doel".
Een zeer passende naam, wij willen namelijk voor twee goede doelen rijden.
Johan heeft de Kinderboerderij Wamel als goed doel aangedragen. Met het sponsorgeld kan een extra opslagruimte gebouwd worden en een afrastering geplaatst worden.Eventuele sponsorgelden kunt U overmaken op banknr. 11.23.14.384 tnv Kinderboerderij Wamel.
Nadere informatie vindt U via www.Wamel.Net.
Ik heb mij als doel gesteld een tandem bij elkaar te fietsen voor het landelijk revalidatiecentrum Visio te Apeldoorn. Ik heb daar onderzoeken gehad en heb daar ervaren hoe het is als mensen met een visuele beperking,samen met een vrijwilliger voorop, mooie tochten kunnen maken door het Veluwse landschap.Visio heeft al vier tandems en met een extra tandem kunnen nog meer mensen met een visuele handicap het tandemfietsen ontdekken als een aantrekkelijk vorm van vrijetijdsbesteding.
Als U dit doel een warm hart toedraagt, kunt U een bijdrage storten op banknummer 11.73.89.552 tnv (penningmeester)A vd Leijgraaf onder vermelding van sponsoractie tandem.
Wij houden jullie op de hoogte hoe het afloopt met deze sponsoracties.

"kun je dansen op de maan? "
"Ïs er een plaats onder de sterren, waar ik heen kan gaan?"
Op deze vragen wist "Het Goede Doel" geen antwoord.
Wij wel; Neil Amstrong was de man die op de maan danste en de plaats onder het sterrenveld (Compestela)waar wij heen gaan is Santiago.
Over 14 dagen is het eindelijk zover.

Ik wil nog eventjes terugkomen op het vorige artikel 'kleuren van je hart'; de reacties persoonlijk,via de mail of via de telefoon, hebben mij heel erg goed gedaan.

Theo.

• 12 April 2006 - 19:38

Hein En Yvonne:

Hartstikke mooi om alle berichten te lezen op de site. Het is een leuke manier om op de hoogte te blijven van jullie vorderingen. We wensen jullie veel succes met de voorbereidingstocht en natuurlijk ook alvast met de pelgrimstocht over 2 weken. We blijven jullie volgen! Groetjes...

• 14 April 2006 - 08:13

Ies Rinkel:

het nuttige met het aangename (dat hoop ik tenminste) verenigen.
    Een goede voorbereiding en nu alvast succes!!
    groet, ies rinkel

• 14 April 2006 - 12:50

Huub En Rian:

Ik hoop dat deze drie-daagse generale jullie goed zal bevallen en dat je jullie precies weten hoe je gezakt en bepakt aan de "grote reis" kunt beginnen.
    De gastvrijheid die jullie deze drie dagen al geboden is, hoop ik dat jullie die ook mogen ervaren in jullie pelgrimstocht.
    Als je dan straks op je eindbestemming een dansje maakt onder de sterren willen wij hier graag getuigen van zijn via een foto op deze pagina.

• 14 April 2006 - 19:32

Willie Van Doornik:

Hallo Johan en Theo.
    Als het goed is zijn jullie nu lekker aan het uitrusten na een rit van 125 km. Afgelopen woensdag reed Johan nog een snel rondje mee met "zijn" fietsclub de Herberg. En vol bepakking, hoe is het gegaan de eerste dag? Johan heeft regelmatig verteld over de grote tocht en we hebben respect voor jullie serieuze voorbereidingen. Natuurlijk fietsen we een stuk mee als jullie gaan vertrekken op 30 april. Dat wordt een speciaal moment vooral voor jullie.
    Nou, nog twee dagen en dan horen we het. Johan tweede paasdag gewoon weer mee met ons??

Groet Willie

• 15 April 2006 - 15:45

Gerard En Maria Van Amstel:

Hallo Theo en Johan
    Wij wensen jullie een hele mooie fietstocht naar Santiago de Compostela.Leuk dat we dit via de website kunnen volgen.Mijn broer en zus en zwager fietsen over 14 dagen ook naar Compostela.
    Misschien treffen jullie elkaar wel.Veel succes ermee en groeten vanuit Dennenburg.

• 16 April 2006 - 11:01

Jan En Thea V. Heumen:

Beste Johan en Theo.
    Wij vinden het knap om op deze wijze een sponzering voor elkaar te krijgen. We hebben natuurlijk ook belangstelling in het volgen van jullie ritten en verslagen,het lijkt ons een helse uitdaging.
    Wij wensen jullie dan ook veel succes een goede reis en natuurlijk niet onbelangrijk een veilig en gezonde thuiskomst.
    Groet: Jan&Thea

• 17 April 2006 - 15:15

Han En Marijkevan Den Berg:

Bedankt voor jullie post! Helaas waren wij niet thuis maar de boodschap is goed overgekomen en gaan we jullie volgen. Jullie horen nog van ons.Han en Marijke

• 17 April 2006 - 18:15

Tonny En Henny Van Rooy:

Hopelijk is jullie tocht van het afgelopen weekend goed verlopen.
    Wij wensen jullie een goede reis toe, en blijven jullie volgen.
    Heel veel succes.

• 18 April 2006 - 09:49

Willemien:

Alles goed gegaan dit weekend? ik hoop voor jullie van wel.Ongetwijfeld zullen jullie heel veel mede- pelgrimmers ontmoeten waarin bij iedereen gastvrijheid hoog in het vaandel staat. Die ervaring heeft Rene 2 jaar terug opgedaan!
    Jullie zullen een hele fijn tijd krijgen, ongetwijfeld moeten afzien maar dat is de uitdaging!
    Theo en Johan, veeld succes en wij blijven volgen!!!

• 19 April 2006 - 12:26

Fam Vd Ven Uit Herpen:

Theo en Johan
    Wij wensen jullie een hele goede en fijne tocht
    leuk dat we via deze site de gebeurtenissen van jullie kunnen volgen veel succes en we schrijven nog een keer
    groetjes de vennekes

• 19 April 2006 - 17:41

Fam Te Morsche:

Hallo Theo en Johan,

Wij wensen jullie heel veel succes, en zullen jullie blijven volgen via de site.

groetjes fam te Morsche

• 22 April 2006 - 14:08

Sportstudio Do-it:

Beste Theo en Johan,
    Wij wensen jullie heel veel succes met de lange tocht die jullie voor de boeg hebben! We hebben een item op onze website aan jullie pelgrimstocht gewijd en zullen jullie belevingen blijven volgen.
    We hopen je (Theo) snel weer te zien bij de spinninglessen.

• 23 April 2006 - 09:32

Michel En Angela Van Schaijk:

Theo en Johan,
    Langs deze weg willen wij jullie veel succces toewensen met jullie geweldige uitdaging die over enkele dagen gaat beginnen.
    We zullen de berichten op internet van jullie vorderingen zeker volgen.
    Theo, we vinden dat je een sterk karakter hebt en een goed hart om de periode van het ongeval en de revalidatie op deze manier af te sluiten.
    Theo en Johan heeeel veel succes.
    Groeten,
    Michel,Angela,Jarno&Jelle

• 23 April 2006 - 10:33

Adriaan En Willian:

Hoi Theo en Johan,
    Een tocht met een missie. Met als belangrijk doel zo veel mogelijk geld te genereren voor een nieuwe racetandem. Geweldig en heel veel succes met jullie missie.

Familie van Vugt